Petr Koubský je český publicista, analytik informačních a komunikačních médií a pedagog. Napsal a přeložil několik knih o IT, učil na VŠE a FF UK. Pracoval postupně jako programátor, pak v Softwarových novinách, byl šéfredaktorem časopisu Inside, ředitelem iCollege a vydavatelem webového magazínu 067. Od roku 2018 působí v Deníku N jako redaktor pro vědu a technologie a snaží se tato témata předávat široké veřejnosti stravitelnějším způsobem.
V rozhovoru si povídáme o rozdílech mezi českým a slovenským mediálním trhem. Podle Petra Koubského v tom našem hraje velkou roli Seznam. V Evropě není moc podobných společností a Český mediální trh je tím dost specifický. Vysvětlil mi také úskalí vědecké novinařiny a to, jak se snaží balancovat na hranici zjednodušování vědeckých témat. Popsal mi to, jak on přichází k informacím a přidal pár tipů na aplikace nebo nástroje, díky kterým je dokáže zpracovávat. Debatovali jsme také o hnutí Nerůst a jeho možnostech, protože Petr o něm v minulosti napsal velmi zajímavý článek. Dotkli jsme se klimatické krize a toho, že řešení není jednoduché. Green Deal není podle něj nejidealnější řešení, ale alespoň se někdo o něco snaží. Zajímavý je také jeho pohled na technooptimisty. On sám říká, že se za něj spíše nepovažuje a že záleží, s kým se člověk porovnává. Nakonec přidal důvody, proč by každý člověk měl vědu alespoň trochu sledovat a cesty, jak se k ní dostat srozumitelně.
Jak chápat tenhle svět? Jak rozumět technologickému pokroku? A Proč lidé vědě přestávají věřit? Na tyhle otázky se Petr snažil odpovědět a přidal k tomu několik tipů na to, jak správně pracovat s informacemi. Nakonec doplnil, jakým výzvám čelí vědci ve fyzice a biologii a jak málo toho vlastně víme o světě, v kterém žijeme.
SUNWORK – Kvalitní fotovoltaické elektrárny pro váš dům, či firmu na míru