Tomáš Hajzler je podnikatel, řečník, spisovatel a táta, který bojuje za svobodné a zodpovědné podnikání.
Při listování nově vydanou knihou od Tomáše: Dobrý život ve stínu konzumní společnosti mi došlo, že řešíme stejné téma – jak žít dobrý život. Dobrý život je subjektivní pojem, kterému ale všichni intuitivně rozumíme. Má cesta za dobrým životem mě zavedla k podcastům – snažím se zvát hosty, kteří žijí dobrý život, destilovat jejich moudrost a objevovat způsoby, jak si každý může osvojit návyky pro vytvoření vlastního dobrého života.
S Tomášem podcast začneme tím, jak vypadala jeho životní situace, která ho vedla k realizaci, že nežije tak, jak by sám chtěl. Často jsou to vnější katalyzátory, které nás upozorní, že nežijeme v souladu sami se sebou – narození dítěte, smrt blízkého, nenadálá změna nebo silné momenty. „Každý v sobě máme kompas, jak žít.” Bádáme v (nejen) antických kořenech, na kterých Tomáš roky stavěl koncept „dobrého života” a zkusíme popsat základní pravidla, která pomohou objevit, jak vypadá dobrý život pro každého z nás.
Mluvíme také o práci – je možné mít většinový model práce, který slouží nejen k obživě, ale i k seberealizaci? Jak vstoupí do této rovnice nepodmíněný základní příjem? A nedíváme se jen do budoucnosti – mluvíme o odpovědném podnikání a neúčasti v patologickém konzumu.
Rozhovor není pouze o jednotlivcích, ale i o společnosti. Potřebujeme nejen tvořit a milovat, ale také být obklopeni blízkými lidmi. Problémy, která nás svazují jsou často společenské a systémové. Mluvíme o tématech osamění a izolace ve městech, o klimatické krizi a o neudržitelném ekonomickém růstu. Zkrátka „některé problémy volný trh nevyřeší”. Společnost (a zejména různé společnosti se úmysly nám něco prodat) ovlivňuje, jak přemýšlíme o podobě našich životů – ostatně denně jsme vystaveni 4–10 tisícům reklamních sdělení.
Vliv společnosti je tak silný, že se musíme pozastavit nad svobodou volby – můžeme se rozhodnout neúčastnit se krysího závodu? Ať si myslíte, že ano, nebo ne, tak pro rozšíření naší svobody potřebujeme změny na úrovni nejen osobní, ale i na úrovni ekonomické, politické a společenské. Taková změna často vychází z okrajů a ne mainstreamů; pokud tento podcast má mít nějakou call to action, jak se přiblížit dobrému životu, pak je to obklopování se lidmi, kteří sdílí vaši vizi – a měnit tak mainstream z periferií.
Wild & Coco – je česká firma, která vyrábí a prodává lahodné a funkční potraviny pro zdraví a krásu nejen z kokosu. Použijte promo kód PROTIPROUDU a dostanete granolu zdarma.
eVisions – Marketingová agentura, která pomáhá zvyšovat obchodní cíle internetových stránek a e-shopů prostřednictvím mnoha služeb a marketingových kanálů.